субота, 26. март 2011.

10. Deseta nedelja trudnoće

Aktivnost hormona utiče na česte promene raspoloženja. Ali to je sve ok. Raznovrsna ishrana, dosta tečnosti, vežbe i adekvatan odmor će vam pomoći. Idite ranije na spavanje, san vam je potreban. Neke trudnice u ovom peridou jedva drže glavu uspravno od umora. Nivo progesterona se povećava i to deluje skoro kao sedativ. Zapremina krvi u vašem organizmu se povećava, jer treba proslediti hranjive materije za bebu. Srce radi jače. Prolazite kroz period naglih promena u vašem organizmu, ali i kroz emotivan period.
Mučnina je i dalje prisutna. Probajte crni dvopek ili krekere. Vodite računa da ne preterate sa dobijanjem na težini. Poželjne su vežbe i šetnja.
Poseta vašem lekaru može biti jednom mesečno ili jednom nedeljno, zavisno od toga da li je rizična trudnoća i da li za češće praćenje ima potrebe. Obično su tek u trećem tromesečju posete lekaru učestalije. Lekari naročito obraćaju pažnju na nivo šećera u krvi, crvena krvna zrnca i gvoždje, mere pritisak, gledaju bebu na ultrazvuku.

2 коментара:

  1. mozete li mi reci, bila sam kod ginekologa i rekao mi je da mi je beba mala za 10 tu nedelju, ona je 26 mm ima normalni otkucaji srca, okrece se i sve je ostalo ok pa sam htela da vas zamolim za savet da li je sve ok posto mi je rekla da je mala???

    ОдговориИзбриши
  2. iskreno, doživela sam takve stresove sa drugim detetom, baš zbog tako kompetentnih komentara, šta više, vrlo stručnih lekara, od kojih je jedan i danas obavlja visoku funkciju na jednoj našoj klinici....Rekli su mi da mi dete (posmatrajući glavicu i butnu kost u 8 mesecu trudnoce) zaostaje čitav mesec u razvoju. Sutradan sam smeštena na istu kliniku, gde sam, samo na spratu iznad, pregledana na drugom ultrazvuku, navodno modernijem i od strane drugog lekara i utvrđeno je da je sve ok. Na stranu što mi je to saopšteno hladnokrvno, činjenica je da se bebe razlikuju kao što se i ljudi razlikuju, visinom i težinom, uz to, bebica je na porođaju težila 3200 i sada je već sladak dečak po merama sasvim u skladu sa svojim uzrastom...zato, samo hladne glave i bez brige....pozz

    ОдговориИзбриши